سرفصل های تخصصی آزمون کارشناسی ارشد حسابداری شامل حسابداری مالی، حسابداری صنعتی و حسابرسی است. برنامه آکادمی دکتر دانا برای هر یک از این سرفصل‌ها به شرح زیر است:
حسابداری مالی:
سرفصل حسابداری مالی مهمترین و گسترده‌ترین سرفصل آزمون کارشناسی ارشد حسابداری است و نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه داوطلبان دارد. از این سرفصل ۲۵ سوال در آزمون طرح می شود و ضریب آن در گرایش حسابداری، (3) و در گرایش‌‌های حسابرسی، حسابداری مدیریت و حسابداری بخش عمومی، (2) است.
این سرفصل دربرگیرنده مطالب دروس دانشگاهی اصول حسابداری1، اصول حسابداری ۲، حسابداری میانه1، حسابداری میانه ۲، حسابداری پیشرفته۱، حسابداری پیشرفته ۲ و حسابداری موارد خاص است.
آنچه به اهمیت این سرفصل می‌افزاید این است که مطالب آن مبتنی بر به‌روزترین استانداردهای حسابداری مصوب سازمان حسابرسی است که هر چند سال یک‌بار برخی از این استانداردها تغییر کرده و تجدیدنظر می‌شوند و داوطلبان برای کسب رتبه عالی باید از آخرین تغییرات این استانداردها آگاهی داشته باشند.
این آکادمی برای پوشش تمام مباحث مورد نیاز، یک دوره با نام مجموعه دروس حسابداری مالی – آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری طی 125 ساعت ارایه نموده است که منطبق با به‌روزترین استانداردهای حسابداری و از صفر و پایه به صورت جامع و اصولی و با بیانی بسیار ساده آموزش داده شده و سپس تست‌های مربوط به هر مبحث از آزمون‌های حرفه‌ای ۲۰ سال اخیر و تست های تالیفی به صورت ویدیویی تدریس می‌شود. در این دوره مهارت‌هایی برای حل تست‌‌های آزمون به طور متوسط زیر ۲۰ ثانیه آموزش داده می‌شود که داوطلب با تمرین تا روز آزمون به این استاندارد دست پیدا خواهد کرد. همچنین در مقاطع زمانی مختلفی تا روز آزمون اصلی، آزمون های آزمایشی برای داوطلبان برگزار می‌شود. بعد از گذراندن این دوره، بااهمیت تر از موفقیت در آزمون، ارتقا سواد واقعی شما در زمینه حسابداری مالی و به روز شدن در این زمینه است.

حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی):
سرفصل حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی) یکی از سرفصل‌های مهم آزمون کارشناسی ارشد حسابداری است. از این سرفصل ۲۵ سوال در آزمون طرح می شود و ضریب آن در گرایش حسابداری مدیریت، (3) و در گرایش‌‌های حسابداری و حسابرسی (2) است.
این سرفص دربرگیرنده مطالب ۳ درس دانشگاهی حسابداری بهای تمام شده ۱(حسابداری صنعتی ۱)، حسابداری بهای تمام شده ۲ (حسابداری صنعتی ۲) و مبانی حسابداری مدیریت (حسابداری صنعتی ۳) است.
شایان ذکر است که طبق مصوبه جدید وزارت علوم، عنوان درس های حسابداری صنعتی 1، 2 و 3 به ترتیب به حسابداری بهای تمام شده 1، حسابداری بهای تمام شده 2 و مبنای حسابداری مدیریت تغییر کرده است ولی از نظر محتوا و سرفصل همانند گذشته هستند.

نام قدیم درس نام جدید درس
حسابداری صنعتی ۱تغییر یافته است بهحسابداری بهای تمام شده ۱
حسابداری صنعتی 2تغییر یافته است به حسابداری بهای تمام شده 2
حسابداری صنعتی 3تغییر یافته است بهمبانی حسابداری مدیریت

آنچه به اهمیت سرفصل حسابداری صنعتی می‌افزاید این است که حل تست‌های آن نیازمند فهم عمیق و تسلط بر مطالب مفهومی آن و همچنین برخورداری از سطح و سرعت بالا در انجام محاسبات ریاضی است.
این آکادمی برای پوشش تمام مباحث مورد نیاز این سرفصل حسابداری صنعتی دوره های زیر را طراحی نموده است:
1- دوره با نام «حسابداری بهای تمام شده ( صنعتی 1 ، 2 و 3) – آمادگی آزمون کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۱» به مدت 110 ساعت
در این دوره، مطالب حسابداری بهای تمام شده از صفر و پایه بصورت جامع و اصولی و با بیانی بسیار ساده آموزش داده شده و سپس تست‌های مربوط به هر مبحث از آزمون‌های حرفه‌ای ۲۰ سال اخیر و تست های تالیفی به صورت ویدیویی تدریس می‌شود. در این دوره مهارت‌هایی برای حل تست‌‌های آزمون به طور متوسط زیر ۲۰ ثانیه آموزش داده می‌شود که داوطلب با تمرین تا روز آزمون به این استاندارد دست پیدا خواهد کرد. همچنین در مقاطع زمانی مختلفی تا روز آزمون اصلی، آزمون های آزمایشی برای داوطلبان برگزار می‌شود. بعد از گذراندن این دوره، بااهمیت تر از موفقیت در آزمون، ارتقا سواد واقعی شما در زمینه حسابداری صنعتی و به روز شدن در این زمینه است.
این دوره 110 ساعت بوده و همه سرفصل های حسابداری بهای تمام شده (صنعتی 1 ، 2 و 3) را در بر می گیرد و نیازی به ثبت نام جداگانه دوره های تک درس حسابداری بهای تمام شده نیست. این دوره از هفته اول آبان ماه شروع و در هر هفته ۶ جلسه آموزشی در سامانه بارگذاری می گردد.
دوستانی که امکان تهیه دوره جامع حسابداری صنعتی را به صورت جامع ندارند، می توانند به جای دوره فوق، دوره های زیر را به صورت جداگانه و به مرور زمان تهیه نمایند:
2- دوره «حسابداری بهای تمام شده ( حسابداری صنعتی 1) – آمادگی آزمون کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۱» به مدت 42 ساعت، شروع دوره از هفته دوم آبان 1400
3- دوره «حسابداری بهای تمام شده ( حسابداری صنعتی 2) – آمادگی آزمون کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۱» به مدت 32 ساعت – شروع دوره از هفته اول دی 1400
4- دوره «مبانی حسابداری مدیریت ( حسابداری صنعتی 3) – آمادگی آزمون کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۱» به مدت 36 ساعت، شروع دوره از هفته سوم بهمن 1400
نکته: علاوه بر تخفیف در نظرگرفته شده طی دوره جشنواره، افرادی که دوره جامع حسابداری صنعتی را تهیه می نمایند از تخفیف مناسبی نسبت به تهیه دوره ها به تک درس و جداگانه برخوردار می شوند.

حسابرسی:
آکادمی دکتر دانا برای سرفصل حسابرسی به صورت جداگانه دوره آموزشی برگزار نمی کند و تنها برای افرادی که هر دو دوره حسابداری مالی (همه دروس) و حسابداری صنعتی(همه دروس) ویژه کارشناسی ارشد را ثبت نام می کنند یک دوره تست زنی رایگان برای مرور بر مطالب مختلف درس حسابرسی به مدت 15 ساعت و به ارزش 600000 تومان برگزار خواهد کرد. این دوره در نوروز 1401 و دو ماه قبل از آزمون کارشناسی ارشد برگزار می شود.
به داوطلبان کارشناسی ارشد حسابداری توصیه می شود «کتاب مرجع جامع حسابرسی، نوشته دکتر غلامرضا کرمی و محمدجواد منصوری از انتشارات نگاه دانش» را تهیه نموده و در کنار سایر دروس خود تا قبل از نوروز 1401 آن را مطالعه نمایند.
این آکادمی طی آذرماه یک جلسه مشاوره برای آشنایی داوطلبان با این کتاب و نحوه مطالعه درس حسابرسی برای آزمون کارشناسی ارشد برگزار خواهد نمود.