ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی سال 1400 آغاز شد.

مهلت ثبت نام: سه شنبه 18 آبان 1400 تا سه شنبه 25 آبان 1400
تاریخ آزمون: 29 بهمن 1400
وجه ثبت نام: 350 هزار تومان
ثبت نام از طریق: سایت سازمان سنجش به آدرس www.sanjesh.org

«برای درخواست مشاوره رایگان با دکتر دانا در زمینه این آزمون از قسمت درباره ما سایت (www.drdanaa.ir) یا از طریق دایرکت پیج اینستاگرام (drdanaa.ir@) درخواست خود را ارسال کنید.

کارشناس رسمی دادگستری کیست؟
قاضی به عنوان مسوول رسیدگی به یک پرونده حقوقی و صدور رای عادلانه بیشتر از علمی باید بر علم حقوق مسلط باشد. قاضی نمی‌تواند در همه موضوعات نظیر حسابداری، عمران، مکانیک، پزشکی و… تخصص داشته باشد. لذا برای صدور رای در مسایل مختلف، از دانش تخصصی و تجربه کارشناسان رسمی دادگستری استفاده می‌کند تا با اتکا بر نظر آنها رای نهایی را صادر نماید. برای مثال، اگر موضوع مورد بحث طرفین دعوا مسایل مالی باشد، قاضی پرونده را به کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی ارجاع می‌دهد و اگر موضوع پرونده در مورد مسایل مربوط به ساخت و ساز باشد، پرونده را به کارشناس رسمی دادگستری در زمینه عمران ارجاع می‌دهد تا وی نظر تخصصی خود را در مورد پرونده اعلام نماید و سپس قاضی رای نهایی خود را با اتکا بر نظر کارشناسانه آنها اعلام می‌کند. کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی یکی از رشته های پرتقاضا در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری است که فرد برای اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به عنوان کارشناس رسمی دادگستری در این رشته باید:
۱- دارای دانشنامه کارشناسی یا بالاتر در رشته حسابداری یا رشته‌های مرتبط باشد.
۲- دارای حداقل ۵ سال سابقه کار تجربی مرتبط با رشته حسابداری و حسابرسی بعد از اخذ مدرک لیسانس باشد.
۳- در ازمون تخصصی شرکت نماید و نمره قبولی را کسب نماید.
۴- در مصاحبه تخصصی شرکت نماید و قبول شود.
۴- حداقل یک سال دوره کاراموزی را زیر نظر یک کارشناس رسمی طی نماید.
در ادامه به شرایط شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی، مراکز برگزار کننده این آزمون، نوع سوالات و منابع آزمون می‌پردازیم.
.
شرایط عمومی ثبت نام :
1. متدین به دین اسلام یا یکی از اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی
2. داشتن تابعیت ایرانی
3. نداشتن پیشینه کیفری موثر
4. عدم اعتیاد به مواد مخدر
5. نداشتن وابستگی و سابقه عضویت و هواداری در گروه های غیرقانونی و مخالف اسلام
6. داشتن حداقل ۲۵ سال سن در پایان مهلت ثبت نام
7. داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت وظیفه عمومی برای آقایان

شرایط اختصاصی:
داشتن دانشنامه کارشناسی یا بالاتر
داشتن حداقل 5 سال تمام سابقه تجربی مرتبط با رشته امتحانی مورد تقاضا

فارغ التحصیلان چه رشته هایی اجازه شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری حسابداری و حسابرسی را دارند؟
فارغ التحصیلان رشته های مرتبط به این حوزه از جمله حسابداری، مدیریت مالی، مدیریت بازرگانی گرایش مالی، مدیریت دولتی گرایش مالی، مدیریت صنعتی گرایش مالی، علوم بانکی، مدیریت MBA گرایش مالی و حسابرسی مجاز به شرکت در آزمون کارشناس رسمی دادگستری حسابداری و حسابرسی هستند.

آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط چه مراکزی برگزار می شود؟
آزمون کارشناس رسمی دادگستری توسط دو مرکز زیر برگزار می‌شود:
1- کانون کارشناسان رسمی دادگستری
2- مرکز امور مشاوران و کارشناسان رسمی قوه قضائیه

آزمون کارشناس رسمی دادگستری حسابداری و حسابرسی به صورت تشریحی است یا تستی؟
در سال های اخیر کلیه سوالات آزمون کارشناس رسمی دادگستری به صورت تستی برگزار می گردد.

حد نصاب نمره لازم در آزمون کتبی برای دعوت به مصاحبه شفاهی چند است؟
داوطلب باید نمره 60 از 100 را کسب نماید تا به مرحله مصاحبه شفاهی دعوت شود.

آکادمی دکتر دانا برای آزمون کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی چه دوره هایی برگزار می نماید؟

آکادمی دکتر دانا برای مهمترین سرفصل های این آزمون یعنی حسابداری مالی و حسابداری صنعتی دوره های آموزش ویدیویی زیر را در مدت زمان برگزاری جشنواره با 40 درصد تخفیف برگزار می نماید.

حسابداری مالی:
سرفصل حسابداری مالی مهمترین و گسترده‌ترین سرفصل آزمون کارشناس رسمی دادگستری در رشته حسابداری و حسابرسی است و نقش تعیین‌کننده‌ای در رتبه داوطلبان دارد. 
این سرفصل دربرگیرنده مطالب دروس دانشگاهی اصول حسابداری1، اصول حسابداری ۲، حسابداری میانه1، حسابداری میانه ۲، حسابداری پیشرفته۱، حسابداری پیشرفته ۲ و حسابداری موارد خاص است.
آنچه به اهمیت این سرفصل می‌افزاید این است که مطالب آن مبتنی بر به‌روزترین استانداردهای حسابداری مصوب سازمان حسابرسی است که هر چند سال یک‌بار برخی از این استانداردها تغییر کرده و تجدیدنظر می‌شوند و داوطلبان برای کسب رتبه عالی باید از آخرین تغییرات این استانداردها آگاهی داشته باشند.
این آکادمی برای پوشش تمام مباحث مورد نیاز، یک دوره با نام «مجموعه دروس حسابداری مالی، آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری» طی 125 ساعت ارایه نموده است که منطبق با به‌روزترین استانداردهای حسابداری و از صفر و پایه به صورت جامع و اصولی و با بیانی بسیار ساده آموزش داده شده و سپس تست‌های مربوط به هر مبحث از آزمون‌های حرفه‌ای ۲۰ سال اخیر و تست های تالیفی به صورت ویدیویی تدریس می‌شود. در این دوره مهارت‌هایی برای حل تست‌‌های آزمون به طور متوسط زیر ۲۰ ثانیه آموزش داده می‌شود که داوطلب با تمرین تا روز آزمون به این استاندارد دست پیدا خواهد کرد. همچنین در مقاطع زمانی مختلفی تا روز آزمون اصلی، آزمون های آزمایشی برای داوطلبان برگزار می‌شود. بعد از گذراندن این دوره، بااهمیت تر از موفقیت در آزمون، ارتقا سواد واقعی شما در زمینه حسابداری مالی و به روز شدن در این زمینه است.

مجموعه دروس حسابداری مالی، آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری»

حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی):

سرفصل حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی) یکی از سرفصل‌های مهم آزمون کارشناس رسم دادگستری است. این سرفصل دربرگیرنده مطالب ۳ درس دانشگاهی حسابداری بهای تمام شده ۱(حسابداری صنعتی ۱)، حسابداری بهای تمام شده ۲ (حسابداری صنعتی ۲) و مبانی حسابداری مدیریت (حسابداری صنعتی ۳) است.
شایان ذکر است که طبق مصوبه جدید وزارت علوم، عنوان درس های حسابداری صنعتی 1، 2 و 3 به ترتیب به حسابداری بهای تمام شده 1، حسابداری بهای تمام شده 2 و مبنای حسابداری مدیریت تغییر کرده است ولی از نظر محتوا و سرفصل همانند گذشته هستند.

این آکادمی برای پوشش تمام مباحث مورد نیاز، یک دوره با نام «حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی ۱، ۲ و ۳)– آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری» طی 115 ساعت ارایه نموده است. در این دوره، مطالب حسابداری بهای تمام شده از صفر و پایه بصورت جامع و اصولی و با بیانی بسیار ساده آموزش داده شده و سپس تست‌های مربوط به هر مبحث از آزمون‌های حرفه‌ای ۲۰ سال اخیر و تست های تالیفی به صورت ویدیویی تدریس می‌شود. در این دوره مهارت‌هایی برای حل تست‌‌های آزمون به طور متوسط زیر ۲۰ ثانیه آموزش داده می‌شود که داوطلب با تمرین تا روز آزمون به این استاندارد دست پیدا خواهد کرد. همچنین در مقاطع زمانی مختلفی تا روز آزمون اصلی، آزمون های آزمایشی برای داوطلبان برگزار می‌شود. بعد از گذراندن این دوره، بااهمیت تر از موفقیت در آزمون، ارتقا سواد واقعی شما در زمینه حسابداری صنعتی و به روز شدن در این زمینه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از جزئیات و سرفصل های دوره های آکادمی دکتر دانا برای ازمون کارشناس رسمی دادگستری به وبسایت این آکادمی به ادرس www.drdanaa.ir بخش دوره های کارشناس رسمی دادگستری مراجعه فرمایید.

«حسابداری بهای تمام شده (حسابداری صنعتی ۱، ۲ و ۳) – آمادگی آزمون کارشناس رسمی دادگستری»

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1400

برای دانلود اینجا (+) را کلیک کنید.