سرفصل‌ دروس و ضرایب آنها در آزمون کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری سال 1401

رشته حسابداری به دلیل بازار کار گسترده و ظرفیت خوبی که برای اشتغال دانش‌آموختگان خود دارد، یکی از پرطرفدارترین رشته ها است. از همین رو، آزمون کارشناسی ارشد این رشته متقاضیان زیادی دارد. در این رقابت پرتعداد، آگاهی داشتن از یکسری اطلاعات، نظیر اطلاع از سرفصل‌های آزمون هر یک از گرایش های کارشناسی ارشد رشته حسابداری پیش از شروع فرآیند مطالعه، نقشی مهم در موفقیت داوطلبان این رشته دارد؛ چرا که در هر گرایش نیاز به پاسخگویی به همه سرفصل‌های دفترچه آزمون نیست و متناسب با گرایش انتخابی داوطلب، باید به بخشی از سرفصل‌های آزمون پاسخ داد. از این رو در این صفحه به طور کامل و جامع گرایش‌های کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری در سال 1401، سرفصل‌ها و ضرایب هر یک از آنها در گرایش‌های مختلف بیان شده است.

کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری سال 1401 دارای گرایش‌های مختلفی است که داوطلبان می‌توانند با توجه به گرایش مورد علاقه خود، منابع و ضرایب مربوط به آن گرایش را مطالعه کرده و در کنکور کارشناسی ارشد حسابداری  سال ۱۴۰۱ حضور موفقی داشته باشند.

گرایش های مختلف مجموعه حسابداری به شرح زیر است:

۱) حسابداری
۲) حسابرسی
۳) حسابداری مدیریت
۴) حسابداری بخش عمومی

ضرایب سرفصل‌های آزمون کارشناسی ارشد حسابداری ۱۴۰۱ برای داوطلبان نقش موثری دارد و داوطلبان می توانند با اطلاع از این ضرایب به دروسی که از ضرایب بالاتری برخوردار هستند توجه بیشتری داشته باشند و آنها را با دقت و جزئیات بیشتری مطالعه نمایند البته در همین جا بیان کنیم که هر سرفصل آزمون در رتبه داوطلب تاثیرگذار بوده و تا حد ممکن پیشنهاد می شود که  سرفصل خاصی از آزمون حذف نشود.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، سرفصل‌ها و ضرایب آنها در گرایش های مختلف آزمون کارشناسی ارشد مجموعه حسابداری به شرح زیر است:

عناوین سرفصل های آزمون مجموعه حسابداری:

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی)
  • حسابداری مالی
  • حسابداری صنعتی
  • حسابرسی
  • ریاضی و امار
  • حسابداری و حسابرسی دولتی
  • اصول تنظیم و کنترل بودجه

ضرایب هر یک از سرفصل‌ها را در گرایش‌های مختلف را می‌توانید در جدول زیر ببینید.